Top 5 calități esențiale pentru un pilot de succes
Îi vezi înainte de zbor și îi admiri pentru prezența remarcabilă, pentru disciplina de care dau dovadă, pentru abilitățile pe care și le-au șlefuit atent pe parcursul perioadei de formare, pentru responsabilitate și pentru pasiune. Ei sunt piloții, cei care și-au creat drumul spre succes prin muncă și echilibru.
Îți dorești să faci și tu parte din echipajul de zbor? Vrei să fii unul dintre profesioniștii din domeniu? Înscrie-te la un curs pentru pilot de avion și asigură-te că ești dispus să faci din fiecare zi o nouă șansă de a asimila cunoștințe solide. Pentru început, e bine să știi că pentru a ajunge la manșa de control trebuie să te antrenezi temeinic, să înveți, dar și să-ți dezvolți câteva abilități esențiale în industrie. Descoperă, citind acest articol, ce calități trebuie sa aibă un pilot de avion.
Comunicare și lucru în echipă
Știi cum poți deveni pilot de avion comercial? Te înscrii la programul de formare, parcurgi cu atenție toate modulele, obții brevetul, îți creezi un CV, te perfecționezi și, în cele din urmă, aplici la job-urile disponibile.Totuși, în această industrie, cunoștințele solide merg mână în mână cu abilitățile de comunicare. Atunci când sunt în aer, piloții rămân în contact cu dispecerii de zbor, primind și furnizând informați în timp real. Aici, prezența ambiguităților poate avea un impact devastator. Putem adăuga și abilitatea de a lucra în echipă. Piloții sunt oameni deschiși, care știu să comunice corespunzător cu cei rămași la sol, dar și cu echipajul de bord și cu pasagerii. Comunicarea în echipă se realizează în mod responsabil, eficient și concis.
Abilități de luare a deciziilor
O zi din viața unui pilot de avion vine la pachet cu o mulțime de experiențe: de la călătorii lungi și line, până la zboruri turbulente și diferite situații de urgență. Încă din cadrul cursurilor de formare, viitorii piloți, dar și ceilalți membrii ai echipajului de zbor sunt pregătiți pentru a face față oricărui scenariu. Sigur, abilitatea de luare a deciziilor este una înnăscută, dar poate fi șlefuită pe parcurs. Piloții profesioniști știu când ar trebui să se întoarcă în aeroport, când să ceară ajutor sau când să realizeze o aterizare de urgență. Totul se întâmplă rapid, fiecare secundă fiind absolut esențială pentru siguranța pasagerilor.
Încredere în sine
Încrederea în propriile forțe este o calitate esențială pentru orice om care își dorește să facă performanță. Un pilot de avion cu experiență va găsi întotdeauna un echilibru, va ști care îi sunt punctele forte, dar și unde ar trebui să mai lucreze. Sigur că prea multă încredere poate conduce ușor spre aroganță, dar la polul opus, prea puțină încredere poate conduce la eșec. Din acest motiv, aminteam mai sus despre echilibru. Curajul este asociat cu încrederea. Un pilot curajos își cunoaște foarte bine tehnica de zbor, are încredere în propriile abilități, își cunoaște limitele și ia cele mai bune decizii, inclusiv în situațiile de urgență.
Atenție la detalii
Printre calitățile piloților de avion se numără și atenția la detalii. E suficient să pășești o singură dată într-un simulator de zbor și să realizezi cât de responsabil trebuie să fie cel care se află la manșa de control. Pilotul trebuie să fie atent la toate detaliile: de la condițiile meteo și informațiile primite de la sol, până la bunăstarea echipamentelor și relația cu ceilalți membrii ai echipajului. Mai concret, pe parcursul unui singur zbor, atenția pilotului se împarte între condițiile meteo, viteză, altitudini, sistemul de control, combustibil, siguranța pasagerilor, alte aeronave din spațiul aerian și informațiile primite de la sol. În plus, unele zboruri durează chiar și peste 10 ore. Pare complicat, dar pentru un pasionat este un vis devenit realitate.
Controlul emoțiilor
Dacă în alte contexte, oamenii își pierd controlul la locul de muncă, în aer lucrurile stau cu totul și cu totul diferit. Printre calitățile unui pilot de avion se numără și capacitatea de a rămâne calm în condiții de presiune. Pe parcursul zborului pot apărea o mulțime de situații dificile: poate un pasager devine recalcitrant, poate pilotul pierde contactul cu dispecerul, poate starea vremii se înrăutățește sau poate se defectează ceva la sistemul de control. În toate aceste situații se face apel la calm. Doar așa, pilotul poate lua cele mai bune decizii. Odată ce intri în panică, lucrurile vor scăpa de sub control, iar scenariul se poate înrăutăți. Încă din perioada de formare, viitorii piloți sunt antrenați să facă față situațiilor de urgență, lucrând intens la controlul emoțiilor.
Așadar, dacă și tu vrei să devii un pilot de avion de succes, trebuie să fii dornic de cunoaștere, trebuie să fii dispus să te dezvolți și să te perfecționezi continuu. Procesul de formare nu se termină odată cu finalizarea cursurilor sau odată cu obținerea brevetului de zbor, ci continuă pe tot parcursul carierei. Fiecare zi este o nouă șansă pentru a-ți perfecționa abilitățile, dar și calitățile înnăscute.