Aviation Academy » Istoric
Istoric S.S.Av.C.

Istoric S.S.Av.C.

Scoala Superioara de Aviatie Civila s-a infiintat si functioneaza prin reorganizarea Centrului de Perfectionare a Personalului din Aviatia Civila Bucuresti in respectul prevederilor OG nr. 15/1999, privind infiintarea Academiei Romane de Aviatie si Legea nr. 352/2003 pentru aprobarea modificarea si completarea OG nr. 15/1999.

In anul 1967

Prin HCM nr. 1409 s-a infiintat Centrul de Antrenament si Perfectionare a Personalului din Aeronautica Civila (C.A.P.P.A.C); institutie de stat, in subordinea Ministerului Transporturilor, cu obiect de activitate – pregatirea recurenta a personalului aeronautic. De remarcat, faptul ca pregatirea initiala de formare a pilotilor civili se efectua in baza unui acord intre Ministerul Transporturilor si Ministerul Apararii Nationale la Scoala Superioara de Ofiteri de Aviatie – Buzau.

 

In anul 1990

Acordul intre cele doua ministere, mentionate mai sus, privind formarea pilotilor civili in cadrul unei scoli de pilotaj militare, este anulat cu urmatoarele consecinte:

  • – schimbarea denumirii din Centrul de Antrenament si Perfectionare a Personalului din Aeronautica Civila in: Centrul de Perfectionare a Personalului din Aviatia Civila vizindu-se pregatirea recurenta a pilotilor detinatori de licente de zbor;
  • – intreruperea procesului de formare profesionala – pregatire initiala – a noilor generatii de piloti, necesari Aviatiei Civile.

 

In perioada 1990 – 1999

In Romania nu a existat nici o organizatie de pregatire initiala a pilotilor necesari transportului aerian public; pe cale de consecinta, dupa aproape un deceniu de pauza in domeniul formarii profesionale a pilotilor civili, autoritatile romane au constatat ca sunt in imposibilitatea inlocuirii cu noi generatii de piloti a pierderilor cauzate de imbatranirea si pensionarea generatiilor de piloti, pregatite pana in anul 1990. La 28 ianuarie 1999, Guvernul Romaniei emite Ordonanta nr. 15, privind infiintarea Academiei Romane de Aviatie prin reorganizarea Centrului de Perfectionare a Personalului din Aviatia Civila; Academia Romana de Aviatie se infiinteaza ca institutie publica extrabugetara, cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Transporturilor, destinata realizarii pregatirii specifice, in vederea atestarii personalului aeronautic civil, in conformitate cu recomandarile mandatorii ale Organizatiei Internationale ale Aviatiei Civile privind transportul s aerian public la care Romania aderase inca din anul 1949, dar si cele emise de Autoritatea Aeronautica Civila din Europa.

 

In luna iunie 1999

Academia Romana de Aviatie:

  • – a aplicat catre Autoritatea Aeronautica Civila europeana, prin Autoritatea Aeronautica nationala pachetul documentar necesar auditarii si acreditarii ca organizatie de pregatire initiala pentru zbor (Flight Training Organization);
  • – a realizat facilitatile minime de instruire teoretica si practica pentru zbor (personal de instruire la sol si in zbor, sali de curs, simulator de zbor (FRASCA FNPT II), avioane monomotor (CESSNA 172S) destinate pregatirii practice in zbor VFR – Visual Flight Rules, avioane bimotor tren escamotabil, echipate cu aparatura necesara zborului IFR – Instrumental Flight Rules;
  • – a amenajat si autorizat aerodromul SREJNIC – PLOIESTI – aflat in administrarea Aeroclubului Romaniei – ca aerodrom pentru zboruri scoala, a pregatit instructorii de zbor si si personalul de management si intretinere tehnica a aeronavelor, etc.

 

In perioada iulie – octombrie 1999

Se organizeaza si se desfasoara prima sesiune de preselectie si admitere la cursul de formare initiala „Piloti transport aerian public” pentru un numar de 15 locuri si durata de pregatire de 36 de luni, iar la 01 noiembrie 1999 se declanseaza primul semestru de pregatire teoretica la sol a primilor 15 studenti piloti (anexa nr. 2).

 

La data de 13 iunie 2000

Academia Romana de Aviatie deschide prima sesiune de pregatire practica in zbor, iar la data de 25 iulie 2000 (data la care compania Air France inregistreaza catastrofa aeronavei supersonice de transport pasageri CONCORDE, pe aeroportul din Paris), pe aerodromul STREJNIC PLOIESTI – ROMANIA primii studenti piloti – pregatiti intr-o scoala de aviatie civila – executa zborul in simpla comanda (solo flight), dovedind astfel ca au calitati generale de pilot.

 

La 30 septembrie 2000

Se incheie sesiunea de pregatire practica in zbor, fiecare student pilot avand cate 60 ore experienta de zbor, fara premise, incidente sau accidente de zbor. In luna octombrie 2000, se finalizeaza selectia si admiterea la cursul de piloti, a unei noi generatii de 20 studenti piloti.

 

In decembrie 2000

Academia Romana de Aviatie este recunoscuta de autoritatea europeana , prin Autoritatea Aeronautica Civila Romana, ca sistem european de pregatire a personalului aeronautic civil; la acea data sistemul de invatamant avea in pregatire: -15 studenti piloti anul II de pregatire;

  • – 20 studenti piloti anul I de pregatire;
  • – 56 studenti – controlori trafic aerian – anul I de pregatire.

 

Standardele inalte ale serviciilor Scolii Superioare de Aviatie Civila sunt confirmate de parteneriate importante

tarom
facultatea de inginerie aerospatiala
Acadademia Henry Coanda
Serviciul telecomunicatii speciale
air bucharest